Page 8 - Aylık Dergi “Tepe’den” Haziran 2016 - Sayı 12
P. 8

Odak




            biçimde kasa denetimlerinin     ve davranış değişikliklerinin    mağazada alışveriş yaparmış
            yapılması gerekir. Fazla nakitin   olduğunu gösteriyor. İşletmelerde   gibi dolaşmaları da hırsızlığın
            zaman zaman toparlanması iyi olur.   bu tür gözlem ve değerlemeler her   önlenmesinde bir başka yöntem.
            Ayrıca küçük mağazalarda kasiyerin   düzeydeki çalışanlar için yapılmalı.   Sahte müşteriler gerçek müşteri
            alışveriş sepetini daha iyi görmesi   Araştırmalara göre hırsızlık yapanlar   gibi ürünleri inceler, sepetlerine
            için aynalar yerleştirilir.     arasında alt düzey çalışanların payı   koyar ve bu arada mağaza
                                            yüzde 80 olarak karşımıza çıkıyor.   hırsızlığına ilişkin izler arar ve olası
            6. Uyarıları fark etmek: Çalışanların   Ancak bunların çaldıklarının parasal   mağaza hırsızlarını araştırırlar.
            hırsızlığına ilişkin olarak olası   değeri toplamın yüzde 20'sini   Büyük perakendecilerin çoğu bu
            uyarıların farkına varmak da önem   oluşturuyor. İstatistiklere göre üst   tekniği kullanıyor ve müşterilerin
            taşıyor. Ancak bu değişimlerin   düzey çalışanlar çok daha büyük   yanı sıra çalışanların hırsızlığını da
            suçluluktan mı yoksa kişinin    zararlara yol açıyorlar.         bu yöntemle saptıyorlar.
            duygusal ve psikolojik durumundan
            mı kaynaklandığını saptamak     7. Sahte müşteri kullanmak:      8. Çıkışları denetlemek: Mağazanın
            gerekiyor. Deneyimler, hırsızlıkla   Görevlendirilen mağaza      çıkışında yer alan görevliler
            ilgili olarak pek çok farklı işaretlerin   çalışanlarının farklı kılıklarda   çalışanların hırsızlık açısından

















































      6     Haziran 2016
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13