Page 18 - Aylık Dergi “Tepe’den” Mayıs 2017 - Sayı 15
P. 18

Tepe'den



            Tepe Savunma’ya yeni                                                                                                                                                           Bu kelimelerin bizim markamızı

                                                                                                                                                                                           en iyi anlatan, doğru kelimeler
                                                                                                                                                                                           olduğuna inanıyoruz. İnsana insanla
            pazarlama stratejisi                                                                                                                                                           hizmet veren bir sektörün en büyük
                                                                                                                                                                                           oyuncusuyuz.

                                                                                                                                                                                           Empati, iletişim stratejimizin
                                                                                                                                                                                           en önemli öğelerinden biri.
             Tepe Savunma ve Güvenlik  bünyesinde yeni bir Pazarlama Departmanı kuruldu.                                                                                                   Müşterilerimizle empati
                                                                                                                                                                                           kurduğumuz yaşanmış hikayeleri
             Marka bilinirliğini artırmaya yönelik çalışmalar yapacak olan Departmanın liderliğini                                                                                         dile getirdikleri, fiziksel duygusal
             Nigar Koyuncuoğlu üstlendi.                                                                                                                                                   ve kişisel faydaları arka planda
                                                                                                                                                                                           sıkça gösterdiğimiz bir iletişim
                                                                                                                                                                                           kampanyamız olacak.
            Sektöründe lider konumda olan   müdürlüğü, kategori yöneticiliği,   departmanının kurulması ihtiyacını
            Tepe Savunma ve Güvenlik, marka   fiyatlandırma, iş geliştirme ve marka   doğurmuş.                                                                                            Diğer taraftan portföy yönetimi ve
            bilinirliğini yükseltmek için yeni bir   ortaklıkları, dijital pazarlama en                                                                                                    proje performans değerlendirmesi
            Pazarlama Departmanı oluşturdu.   yoğun olarak çalıştığım alanlardı.   Nasıl bir pazarlama stratejisi                                                                          üzerine çalışan arkadaşlarımızın
            Liderliğini Nigar Koyuncuoğlu’nun   Şubat ayında Tepe Savunma ve   kurguluyorsunuz?                                                                                            da bizim departmanımızda olması
            üstlendiği yeni departman iç    Güvenlik ailesine katıldım. Yeni   Pazarlama Departmanı’nın iki tip                                                                            müşteri bilgisi anlamında big
            ve dış müşteriye yönelik olarak   oluşturulan departmanımızda    müşterisi var: İç müşteri ve dış                                                                              data’nın oluşturulması ve doğru
            pazarlama stratejilerini kurgulayarak   ekip arkadaşlarımızla birlikte   müşteri. Öncelikle iç müşterimiz                                                                      analiz edilmesi anlamında çok
            işe başladı. İletişim stratejisini   tüm pazarlama, tanıtım, reklam,   yani çalışma arkadaşlarımıza                                                                            yararlı.
            “yakınlık, dinamiklik, yenilikçilik,   markalaşma süreci, müşteri gelişimi,   yönelik olarak Düşünme Teknikleri
            sürdürülebilirlik” üzerine kuran   müşteri ilişkileri yönetimi, proje   ve Pazarlama Eğitimi hazırladık.                                                                       Tepe Savunma ve Güvenlik, 24 yıllık
            yeni departman, tüm mecraların   performans ölçümleri, portföy   Bünyemizdeki Tepe Akademi                                                                                     bir deneyime, farklı iş kollarında
            kullanıldığı bir iletişim kampanyası   yönetimi üzerine çalışıyoruz.  yardımıyla dokümantasyon                                                                                 faaliyet gösteren geniş bir müşteri
            üzerinde çalışıyor. Tepe Savunma                                 eğitimlerini yöneticilere açtık.                                                                              portföyüne sahip. Bunun bilinciyle
            ve Güvenlik’in yeni iletişim    Tepe Savunma ve Güvenlik’in      İleriki günlerde de yöneticilerimizin                                                                         hedefimiz, markanın bilinirliğini ve
            stratejisini, hazırlanan kampanyasını   yeni bir Pazarlama Departmanı   ekipleriyle küçük workshoplar                                                                          görünürlüğünü artırmak. Ekonomik
            ve Pazarlama Departmanı’nın     oluşturmasının nedeni nedir?     halinde çalışmalar ve beyin fırtınaları                                                                       yanlarımız kadar sosyal ve çevresel
            ileriye yönelik hedeflerini Nigar   Aslında bu departmanın       yapacağız. İnovasyon ve yenilikçilik                                                                          varlıklarımızı da dengede tutarak ve
            Koyuncuoğlu ile konuştuk.       oluşturulması uzun süredir       sadece pazarlamanın sorumluluğu                                                                               en önemlisi, gelecekte de güvene
                                            üzerinde çalışılan bir projeymiş.   değil. Herkes kendi işinde bunları                                                                         değer olduğumuzu doğru iletişim
            Öncelikle sizi tanıyabilir miyiz?  Tepe Savunma ve Güvenlik şu anda   uygulayarak fark yaratabilir.                                                                            diliyle bir kere daha anlatmak.
            İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde   sektörünün lider oyuncusu. 12.000   Hedefimiz bu eğitimlerle bir alt yapı                                                 Nigar Koyuncuoğlu
            Ekonomi eğitimi aldıktan sonra New   çalışanı var. Çeşitli sektörlerde   oluşturmak ve farklılık yaratma                                                                       Hangi mecralar kullanılacak?
            York Üniversitesi’nde Pazarlama   çeşitli iş kollarında müşterileri var.   anlamında çalışan kaynağımızı       üzerinde çalışıyoruz. Fikirlerin ve   ederek bir iletişim konsepti   360 derece tüm mecraları
            Yönetimi üzerine yüksek öğrenim   Fakat bizim anladığımız anlamda   daha iyi kullanabilmek. İkinci önemli      projelerin paylaşılacağı ve bunların   oluşturuyoruz. Müşterilerimize   kullanacağız. Hedef kitlemizi nerede
            yaptım. Türkiye’ye döndükten sonra   bir pazarlama aktivitesi daha önce   hedefimiz ise iç müşterimizin ileride   ödüllendirileceği bir platform   dokunacağız, tekrardan merhaba   yakaladığımıza dair çok ciddi
            uluslararası şirketlerin pazarlama   yapılmamış. Daha çok satışın ve   yapacağımız marka projelerini           kuruyoruz. Bu platformun şirket   diyerek kendimizi anlatacağız.   şekilde bir araştırma yapıyoruz. En
            departmanlarında çalıştım. Gıda ve   kurumsal iletişimin desteğiyle   benimsemesini, sindirmesini ve           içinde maneviyatı artırıp sinerji   Çok dinamik, yenilikçi yöntemler   doğru kanalları kullanacağız. Gerilla
            içecek gibi hızlı tüketim ürünlerinden   müşteri iletişimi yürütülmüş, gazete   dışarı yaymasını sağlamak.     yaratacağını düşünüyoruz.       kullanacağız.                   pazarlamadan da faydalanacağız.
            dayanıklı tüketim malları, beyaz   ilanları ve PR çalışmaları yapılmış.                                                                                                        Gerilla pazarlama aktiviteleri
            eşya ve elektroniğe kadar geniş bir   Ancak hem şirketin büyüklüğü   Diğer taraftan İnsan Kaynakları           Dış müşterilerimiz için ise öncelikle   İletişim stratejimizi yakınlık,   sayesinde müşterilerimize, hiç
            sektör yelpazesinde yaklaşık 15   hem de rekabet koşulları böyle   departmanımızla birlikte geniş              daha önce yapılan araştırma     dinamiklik, yenilikçilik,       beklemedikleri bir anda bir
            sene deneyim elde ettim. Marka   bir stratejik pazarlama yönetimi   kapsamlı bir Çalışan Sadakati Projesi      sonuçlarımızı iyice analiz      sürdürülebilirlik üzerine kurguladık.   marka deneyimi yaşatacağız.



      16    MAYIS 2017                                                                                                                                                                                                       17
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23