Page 19 - Aylık Dergi “Tepe’den” Mayıs 2017 - Sayı 15
P. 19

Tepe'den



 Tepe Savunma’ya yeni                                                     Bu kelimelerin bizim markamızı

                                                                          en iyi anlatan, doğru kelimeler
                                                                          olduğuna inanıyoruz. İnsana insanla
 pazarlama stratejisi                                                     hizmet veren bir sektörün en büyük
                                                                          oyuncusuyuz.

                                                                          Empati, iletişim stratejimizin
                                                                          en önemli öğelerinden biri.
 Tepe Savunma ve Güvenlik  bünyesinde yeni bir Pazarlama Departmanı kuruldu.   Müşterilerimizle empati
                                                                          kurduğumuz yaşanmış hikayeleri
 Marka bilinirliğini artırmaya yönelik çalışmalar yapacak olan Departmanın liderliğini  dile getirdikleri, fiziksel duygusal
 Nigar Koyuncuoğlu üstlendi.                                              ve kişisel faydaları arka planda
                                                                          sıkça gösterdiğimiz bir iletişim
                                                                          kampanyamız olacak.
 Sektöründe lider konumda olan   müdürlüğü, kategori yöneticiliği,   departmanının kurulması ihtiyacını
 Tepe Savunma ve Güvenlik, marka   fiyatlandırma, iş geliştirme ve marka   doğurmuş.  Diğer taraftan portföy yönetimi ve
 bilinirliğini yükseltmek için yeni bir   ortaklıkları, dijital pazarlama en   proje performans değerlendirmesi
 Pazarlama Departmanı oluşturdu.   yoğun olarak çalıştığım alanlardı.   Nasıl bir pazarlama stratejisi   üzerine çalışan arkadaşlarımızın
 Liderliğini Nigar Koyuncuoğlu’nun   Şubat ayında Tepe Savunma ve   kurguluyorsunuz?  da bizim departmanımızda olması
 üstlendiği yeni departman iç   Güvenlik ailesine katıldım. Yeni   Pazarlama Departmanı’nın iki tip   müşteri bilgisi anlamında big
 ve dış müşteriye yönelik olarak   oluşturulan departmanımızda   müşterisi var: İç müşteri ve dış   data’nın oluşturulması ve doğru
 pazarlama stratejilerini kurgulayarak   ekip arkadaşlarımızla birlikte   müşteri. Öncelikle iç müşterimiz   analiz edilmesi anlamında çok
 işe başladı. İletişim stratejisini   tüm pazarlama, tanıtım, reklam,   yani çalışma arkadaşlarımıza   yararlı.
 “yakınlık, dinamiklik, yenilikçilik,   markalaşma süreci, müşteri gelişimi,   yönelik olarak Düşünme Teknikleri
 sürdürülebilirlik” üzerine kuran   müşteri ilişkileri yönetimi, proje   ve Pazarlama Eğitimi hazırladık.   Tepe Savunma ve Güvenlik, 24 yıllık
 yeni departman, tüm mecraların   performans ölçümleri, portföy   Bünyemizdeki Tepe Akademi   bir deneyime, farklı iş kollarında
 kullanıldığı bir iletişim kampanyası   yönetimi üzerine çalışıyoruz.  yardımıyla dokümantasyon   faaliyet gösteren geniş bir müşteri
 üzerinde çalışıyor. Tepe Savunma   eğitimlerini yöneticilere açtık.      portföyüne sahip. Bunun bilinciyle
 ve Güvenlik’in yeni iletişim   Tepe Savunma ve Güvenlik’in   İleriki günlerde de yöneticilerimizin   hedefimiz, markanın bilinirliğini ve
 stratejisini, hazırlanan kampanyasını   yeni bir Pazarlama Departmanı   ekipleriyle küçük workshoplar   görünürlüğünü artırmak. Ekonomik
 ve Pazarlama Departmanı’nın   oluşturmasının nedeni nedir?  halinde çalışmalar ve beyin fırtınaları   yanlarımız kadar sosyal ve çevresel
 ileriye yönelik hedeflerini Nigar   Aslında bu departmanın   yapacağız. İnovasyon ve yenilikçilik   varlıklarımızı da dengede tutarak ve
 Koyuncuoğlu ile konuştuk.  oluşturulması uzun süredir   sadece pazarlamanın sorumluluğu   en önemlisi, gelecekte de güvene
 üzerinde çalışılan bir projeymiş.   değil. Herkes kendi işinde bunları   değer olduğumuzu doğru iletişim
 Öncelikle sizi tanıyabilir miyiz?  Tepe Savunma ve Güvenlik şu anda   uygulayarak fark yaratabilir.   diliyle bir kere daha anlatmak.
 İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde   sektörünün lider oyuncusu. 12.000   Hedefimiz bu eğitimlerle bir alt yapı   Nigar Koyuncuoğlu
 Ekonomi eğitimi aldıktan sonra New   çalışanı var. Çeşitli sektörlerde   oluşturmak ve farklılık yaratma   Hangi mecralar kullanılacak?
 York Üniversitesi’nde Pazarlama   çeşitli iş kollarında müşterileri var.   anlamında çalışan kaynağımızı   üzerinde çalışıyoruz. Fikirlerin ve   ederek bir iletişim konsepti   360 derece tüm mecraları
 Yönetimi üzerine yüksek öğrenim   Fakat bizim anladığımız anlamda   daha iyi kullanabilmek. İkinci önemli   projelerin paylaşılacağı ve bunların   oluşturuyoruz. Müşterilerimize   kullanacağız. Hedef kitlemizi nerede
 yaptım. Türkiye’ye döndükten sonra   bir pazarlama aktivitesi daha önce   hedefimiz ise iç müşterimizin ileride   ödüllendirileceği bir platform   dokunacağız, tekrardan merhaba   yakaladığımıza dair çok ciddi
 uluslararası şirketlerin pazarlama   yapılmamış. Daha çok satışın ve   yapacağımız marka projelerini   kuruyoruz. Bu platformun şirket   diyerek kendimizi anlatacağız.   şekilde bir araştırma yapıyoruz. En
 departmanlarında çalıştım. Gıda ve   kurumsal iletişimin desteğiyle   benimsemesini, sindirmesini ve   içinde maneviyatı artırıp sinerji   Çok dinamik, yenilikçi yöntemler   doğru kanalları kullanacağız. Gerilla
 içecek gibi hızlı tüketim ürünlerinden   müşteri iletişimi yürütülmüş, gazete   dışarı yaymasını sağlamak.  yaratacağını düşünüyoruz.  kullanacağız.  pazarlamadan da faydalanacağız.
 dayanıklı tüketim malları, beyaz   ilanları ve PR çalışmaları yapılmış.   Gerilla pazarlama aktiviteleri
 eşya ve elektroniğe kadar geniş bir   Ancak hem şirketin büyüklüğü   Diğer taraftan İnsan Kaynakları   Dış müşterilerimiz için ise öncelikle   İletişim stratejimizi yakınlık,   sayesinde müşterilerimize, hiç
 sektör yelpazesinde yaklaşık 15   hem de rekabet koşulları böyle   departmanımızla birlikte geniş   daha önce yapılan araştırma   dinamiklik, yenilikçilik,   beklemedikleri bir anda bir
 sene deneyim elde ettim. Marka   bir stratejik pazarlama yönetimi   kapsamlı bir Çalışan Sadakati Projesi   sonuçlarımızı iyice analiz    sürdürülebilirlik üzerine kurguladık.   marka deneyimi yaşatacağız.



 16  MAYIS 2017                                                                                             17
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24