Page 32 - Aylık Dergi “Tepe’den” Kasım 2017 - Sayı 16
P. 32

30   GÜVENLİ ADRENALİN                                                                                                                                                           GÜVENLİ ADRENALİN  31






























                                                                                                                                                                                             Yeni

                                                                                                                                                                                             başlayanlar

                                                                                                                                                                                             için 5 ipucu
                                                                                                                                                    Her seviyede tırmanışçıya
                                                                                                                                                    uygun rotalar                             1. Tırmanışa başlamadan önce
                                                                                                                                                    Yapay tırmanış duvarı üzerinde,           esnemeyi unutmayın
                                                                                                                                                    yerden fazla yükselmeden kaya             Gerekli esneme hareketlerini
                                                                                                                                                    tırmanışı teknikleri esas alınarak        yapmadan tırmanmaya
                                                                                                                                                    uygulanan tırmanış sistemi                başlamak, tırmanış esnasında
                                                                                                                                                    Bouldering, duvar üzerinde çeşitli        kaslarınıza kramp girmesine
                                                                                                                                                    problemleri çalışıp bununla birlikte      sebep olur.
                                                                                                                                                    kuvvet, dayanıklılık, teknik beceri
                                                                                                                                                    gelişimi sağlıyor.                        2) Hem kol hem de bacak
                                                                                                                                                                                              kaslarınızı kullanın
                                                                                                                                                    Bouldering’in yapıldığı yapay             Ağırlığınızı sadece kollarınıza
                                                                                                                                                    tırmanış duvarları, doğadaki              bindirmek çabuk yorulmanıza
                                                                                                                                                    kaya oluşumlarını kapalı alanda           sebep olacaktır. Bu nedenle bir
                                                                                                                                                    canlandırabilmek amacıyla, çeşitli        sonraki harekete geçmeden
                                                                                                                                                    eğimlerde ve çeşitli açılarda             önce ağırlığınızı bacaklarınıza
                                                                                                                                                    oluşturuluyor ve bu duvarlar              vererek kollarınızı sallandırın ve
                                                                                                                                                    üzerine düzensiz olarak yerleştirilen     dinlendirin.
                                                                                                                                                    tutamaklar bulunuyor. Oluşturulan
                                                                                                                                                    duvarların açıları, eğimleri,             3) Kendinize uygun zorluk
                                                                                                                                                    yerleştirilen tutamakların formları       rotasını takip edin
                                                                                                                                                    ve boyutları farklı zorluk seviyeleri     Kendi seviyenize uyun zorluk
                                                                                                                                                    oluşturmak için çeşitlendiriliyor.        derecesini belirten doğru renk
                                                                                                                                                    Çeşitli zorluk derecelerindeki hazır      tutamaklarla ilerleyin. Yanlış bir
                                                                                                                                                    tırmanış rotaları, her seviyedeki         rota, düşmenize neden olur.
       İç mekanda dağcılık mümkün:                                                                                        ırmanış deyince aklınıza   tırmanıcılar için keyifli bir spor         4) Egzersizlerinizi ihmal etmeyin
                                                                                                                                                    aktivitesi ve antrenman imkanı
                                                                                                                                                    sunuyor.
                                                                                                                      T
                                                                                                                                                                                              Tırmanma ve atlama
       Bouldering                                                                                                    Günümüzün yeni sporu Duvar     İpsiz tırmanış                            becerilerinizi geliştirmek için
                                                                                                                          ipler, ekipmanlar, inanılmaz
                                                                                                                          yükseklikler mi geliyor?
                                                                                                                                                                                              mekik, barfiks gibi fitness
                                                                                                                                                    Bouldering’de kaya tırmanışının
                                                                                                                                                                                              çalışmalarını yaparak kaslarınızı
                                                                                                                     Tırmanışı (Bouldering) ile dışarıya
                                                                                                                     çıkmadan, ekipmanlar olmadan   aksine ip ya da kuşam gibi                güçlendirmeniz önemli.
                                                                                                                                                    malzemeler gerekmiyor, sadece

       Tırmanış, insanın kendi sınırlarını keşfettiği en zor sporlardan                                              tırmanma zevkine erişebilirsiniz.   tırmanış ayakkabısı ve toz torbası   5) Su içmeyi unutmayın
       biri. Ama tırmanmak için dağlara çıkmaya gerek yok. İç mekanda                                                Özel hazırlanan tırmanma duvarları   kullanılıyor. Bu sporda, tırmanıcı   Tırmanış çok su kaybettiren bir
                                                                                                                                                    zorlandığı hamleleri yerden çok
                                                                                                                     ile hem kaslarınızı güçlendirebilir
                                                                                                                                                                                              spordur. Mutlaka düzenli su
       özel hazırlanmış duvarlarda da bedeninizin sınırlarını zorlayabilir,                                          hem de problem çözme           yüksek olmamasının da yardımıyla,         için ki tırmanış ortasında susuz
                                                                                                                     yeteneğinizi geliştirerek beyninizi
                                                                                                                                                    güvenlik unsurlarını düşünmek
       sosyalleşirken tırmanma sporunu yapabilirsiniz.                                                               çalıştırabilirsiniz.           zorunda kalmadan tekrar tekrar            kalarak bayılmayın.
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36