Page 33 - Aylık Dergi “Tepe’den” Kasım 2017 - Sayı 16
P. 33

30  GÜVENLİ ADRENALİN                                                          GÜVENLİ ADRENALİN  31






























                                                                               Yeni

                                                                               başlayanlar

                                                                               için 5 ipucu
                                     Her seviyede tırmanışçıya
                                     uygun rotalar                             1. Tırmanışa başlamadan önce
                                     Yapay tırmanış duvarı üzerinde,           esnemeyi unutmayın
                                     yerden fazla yükselmeden kaya             Gerekli esneme hareketlerini
                                     tırmanışı teknikleri esas alınarak        yapmadan tırmanmaya
                                     uygulanan tırmanış sistemi                başlamak, tırmanış esnasında
                                     Bouldering, duvar üzerinde çeşitli        kaslarınıza kramp girmesine
                                     problemleri çalışıp bununla birlikte      sebep olur.
                                     kuvvet, dayanıklılık, teknik beceri
                                     gelişimi sağlıyor.                        2) Hem kol hem de bacak
                                                                               kaslarınızı kullanın
                                     Bouldering’in yapıldığı yapay             Ağırlığınızı sadece kollarınıza
                                     tırmanış duvarları, doğadaki              bindirmek çabuk yorulmanıza
                                     kaya oluşumlarını kapalı alanda           sebep olacaktır. Bu nedenle bir
                                     canlandırabilmek amacıyla, çeşitli        sonraki harekete geçmeden
                                     eğimlerde ve çeşitli açılarda             önce ağırlığınızı bacaklarınıza
                                     oluşturuluyor ve bu duvarlar              vererek kollarınızı sallandırın ve
                                     üzerine düzensiz olarak yerleştirilen     dinlendirin.
                                     tutamaklar bulunuyor. Oluşturulan
                                     duvarların açıları, eğimleri,             3) Kendinize uygun zorluk
                                     yerleştirilen tutamakların formları       rotasını takip edin
                                     ve boyutları farklı zorluk seviyeleri     Kendi seviyenize uyun zorluk
                                     oluşturmak için çeşitlendiriliyor.        derecesini belirten doğru renk
                                     Çeşitli zorluk derecelerindeki hazır      tutamaklarla ilerleyin. Yanlış bir
                                     tırmanış rotaları, her seviyedeki         rota, düşmenize neden olur.
 İç mekanda dağcılık mümkün:   ırmanış deyince aklınıza   tırmanıcılar için keyifli bir spor     4) Egzersizlerinizi ihmal etmeyin
                                     aktivitesi ve antrenman imkanı
                                     sunuyor.
        T
                                                                               Tırmanma ve atlama
 Bouldering  Günümüzün yeni sporu Duvar   İpsiz tırmanış                       becerilerinizi geliştirmek için
            ipler, ekipmanlar, inanılmaz
            yükseklikler mi geliyor?
                                                                               mekik, barfiks gibi fitness
                                     Bouldering’de kaya tırmanışının
                                                                               çalışmalarını yaparak kaslarınızı
       Tırmanışı (Bouldering) ile dışarıya
       çıkmadan, ekipmanlar olmadan   aksine ip ya da kuşam gibi               güçlendirmeniz önemli.
                                     malzemeler gerekmiyor, sadece

 Tırmanış, insanın kendi sınırlarını keşfettiği en zor sporlardan   tırmanma zevkine erişebilirsiniz.   tırmanış ayakkabısı ve toz torbası   5) Su içmeyi unutmayın
 biri. Ama tırmanmak için dağlara çıkmaya gerek yok. İç mekanda   Özel hazırlanan tırmanma duvarları   kullanılıyor. Bu sporda, tırmanıcı   Tırmanış çok su kaybettiren bir
                                     zorlandığı hamleleri yerden çok
       ile hem kaslarınızı güçlendirebilir
                                                                               spordur. Mutlaka düzenli su
 özel hazırlanmış duvarlarda da bedeninizin sınırlarını zorlayabilir,   hem de problem çözme   yüksek olmamasının da yardımıyla,   için ki tırmanış ortasında susuz
       yeteneğinizi geliştirerek beyninizi
                                     güvenlik unsurlarını düşünmek
 sosyalleşirken tırmanma sporunu yapabilirsiniz.  çalıştırabilirsiniz.    zorunda kalmadan tekrar tekrar   kalarak bayılmayın.
   28   29   30   31   32   33   34   35   36